Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

Zawartość

Wycieczka klasy 7 do Krakowa

Opublikowany 2024/05/21
WYCIECZKA KLASY 7 DO KRAKOWA
W dniu 18 maja 2024 roku uczniowie siódmej wybrali się na wycieczkę szkolną do Krakowa. Po wyjściu z dworca krakowskiego nasze zwiedzanie zaczęliśmy od wysłuchania historii budynku Teatru im. Juliusza Słowackiego. Następnie udaliśmy się pod Bramę Floriańską i pozostałości murów obronnych. Dalej ulicą Floriańską dotarliśmy do Rynku Starego Miasta, gdzie akurat dla uczczenia 80-tej rocznicy bitwy pod Monte Cassino odbywała się parada oddziałów wojskowych. Czekając na dźwięki hejnału z wieży kościoła Mariackiego wysłuchaliśmy legendy związanej z tym hejnałem oraz legendy o krakowskich gołębiach. Na Rynku zobaczyliśmy także pomnik Adama Mickiewicza, Sukiennice, wieżę ratuszową, kościół św. Wojciecha i przepiękne kamienice. Trochę już zmęczeni udaliśmy się na obiad. Po zasłużonym odpoczynku ruszyliśmy na Wzgórze Wawelskie, , gdzie zwiedziliśmy Katedrę Wawelską, miejsce koronacji i pochówku królów Polski. Pokłoniliśmy się przed Grobami Królewskimi, grobami wybitnych Polaków oraz wdrapaliśmy się na wieżę Katedry Wawelskiej, by zobaczyć z bliska Dzwon Zygmunta. Oczywiście nie mogliśmy pominąć smoka wawelskiego. Idąc ulicą Grodzką podziwialiśmy wspaniałe budowle kościołów św. Piotra i Pawła oraz św. Andrzeja. Troszkę już zmęczeni zwiedzaniem zatrzymaliśmy się przepyszne lody, przy okazji podziwiając kolorowy i egzotyczny korowód parady ulicznej. Dalej udaliśmy się do Collegium Maius, gdzie na dziedzińcu tego najstarszego budynku Akademii Krakowskiej, naszą uwagę zwrócił niezwykły mechanizm zegara, który sprawia, że przy dźwiękach muzyki przed tarczą zegara paraduje pochód postaci historycznych, m.in. królowa Jadwiga i król Jagiełło. Ostatnim punktem naszego programu było podziwianie wspaniałego wnętrza kościoła Mariackiego i niezwykłego ołtarza Wita Stwosza. Oczywiście w programie nie mogło zabraknąć czasu na szaleństwo zakupów w Galerii Krakowskiej. Wycieczka – chociaż jednodniowa – dała nam wiele radości i pewien zastrzyk wiedzy. Była ona dużym przeżyciem. Wyjazd ten okazał się nie tylko wyprawą krajoznawczą, ale też piękną lekcją historii Polski. Nauka w takiej formie pozwoliła nam w łatwiejszy i ciekawszy sposób przyswoić sobie wiele informacji z historii. Przekonaliśmy się, że odpoczywając i bawiąc się, możemy także wzbogacać naszą wiedzę.